O příspěvku / About Presentation |
Název příspěvku: Title of the presentation:
|
Analýza a interaktivní reporting nad medicinským kurikulem |
Použitý jazyk: Language of the presentation:
|
Čeština |
Abstrakt příspěvku: Abstract (summary):
|
V současnosti
neexistuje žádné univerzální řešení založené na ověřených pedagogických
principech, které by umožňovalo komplexní popis, správu, analýzu
a následnou vizualizaci výsledku nad vysokoškolskými osnovami. Příspěvek
představuje návrh, vývoj, implementaci a praktické nasazení nového webového
systému pro inovaci a harmonizaci medicínského kurikula, který plně
podporuje koncept založený na výstupech z učení. Pozornost je směřována na
řešení vybraných úloh z oblasti mapování medicínského kurikula, které odhalují
nové cesty, jak lze porozumět komplexní struktuře a obsahu medicínských
studijních programů. Obecně lze říci, že výstupy z těchto analýz umožňují
identifikovat potenciálně problematické oblasti ve výuce a pomáhají tak
vytvořit úplné podklady pro navazující celkovou evaluaci kurikula. Praktické
nasazení tohoto systému poskytuje efektivní způsob, jak mohou akademičtí
pracovníci vytvářet a měnit osnovy svých kurzů s využitím globálního pohledu na
popis celého studijního oboru.
|
Klíčová slova: Keywords:
|
systém pro správu kurikula, mapováni kurikula,
interaktivní vizualizace dat.
|
Abstract (English) (nepovinné/optional)
|
As for a state-of-the-art overview, no
universal solution based on approved pedagogical approaches exists to describe,
manage as well as analyze and visualize a higher education institution’s
curricula and all related information within one system. The contribution
presents design, development, implementation and deployment of an original web-based
system for harmonizing medical curriculum, while supporting the established
outcome-based approach to education. The attention is paid on a solution of the
issues of medical curriculum mapping, which lead to an innovative way to
understand the complex structure and content of medical study programmes. In
general, the analysis assists in locating potentially problematic areas and,
hence, help to construct a comprehensive overview for the subsequent
global in-depth medical curriculum inspection. The deployment of a developed
curriculum management system provides an effective support for curriculum
reengineering efforts of academics through a comprehensive overview of a
particular medical field.
|
Keywords (English) (nepovinné/optional)
|
curriculum management
system, curriculum mapping, interactive data visualization.
|
Délka příspěvku: Duration:
|
30 minut |
Cílová skupina (více variant): Target group:
|
Obecně/General
Vývojáři kurzů/Course Developers
Manažeři vzdělávání/Manager
|
Úroveň znalostí: State of the knowlege:
|
Začátečník/Beginners |
Sektor: Sector:
|
Univerzity/Universities
|
Prezentace: Presentation:
|
komenda-moodlemoot.pptx |
Příspěvek konference: Paper:
|
Komenda_příspěvek_MM2016.docx |
Poznámka: Comments:
|
|
Editovat Schválit |