Moodle připravil pro verze 3.3.6, 3.4.3 a 3.5 implementaci funkcí v souladu GDPR. Součástí Moodle je kromě správy zásad a souhlasu uživatelů také správa žádostí uživatelů. Uživatelé mohou získat přehled informací o svých datech v systému Moodle. Podíváme se na jejich strukturu. Další možností uživatele je žádost o odstranění jeho osobních dat. Kdy se data odstraní a kdy ne. Jaké stopy po uživateli zůstanou? Správa ochrany údajů zahrnuje také pravidelnou údržbu systému z pohledu GDPR. Představíme si nové role v systému a profil činnosti této role. Systém Moodle zavedl tzv. Registr údajů, ve které lze nastavit kategorie a účely údajů. Velmi zjednodušeně je zde nástroj na rozlišení důvodů a doby uchovávání osobních údajů uživatelů. Parametrizací také zamezíte odstranění záznamů, které zpracováváte ze zákonných důvodů a nelze je ani na přání uživatele odstranit. Registr údajů bude asi největší oříšek správců. |